Bij aankomst in Nederland worden de rozen met zorg ontvangen door onze agent op Schiphol en direct naar onze locatie in De Kwakel vervoerd. In onze verwerkingsruimte worden de rozen direct na aankomst uitgepakt. De rozen worden afgesneden, gecontroleerd op ziekten, afwijkingen, lengte, rijpte en op water gezet met een voorbehandelingsmiddel. Een groot gedeelte van de rozen zijn reeds verkocht voordat deze in De Kwakel arriveren.
De rozen worden na het verwerkingsproces automatisch in de koelcel geplaatst en per afnemer verdeeld. De volgende dag worden de bestellingen uitgeleverd, zodat de rozen altijd één nacht in de koeling op water hebben gestaan. Om een optimale productkwaliteit te waarborgen wordt van elke binnengekomen zending een kwaliteitsrapport gemaakt. Dit rapport wordt individueel besproken met de teler.
Dagelijks vertrekken er vluchten vanuit Ecuador naar Nederland met rozen voor Four Seasons Quality. Zo kunnen wij onze klanten altijd voorzien van verse rozen. Four Seasons Quality is zeven dagen in de week open voor de verwerking, verkoop en inkoop van onze producten. Hierdoor kan Four Seasons Quality goed inspelen op de actuele marktomstandigheden, kwalitatief zeer hoogwaardige producten bieden en optimale service verlenen aan haar klanten.
Dit is in vogelvlucht hoe het proces van Four Seasons Quality werkt, maar u begrijpt dat het hier niet bij blijft. De medewerkers van Four Seasons Quality zijn dagelijks bezig met het verder optimaliseren van processen op het gebied van assortiment, inkoop, kwaliteitsmanagement en verkoop.
Ook heeft Four Seasons Quality contact met veel rozen veredelaars en testen wij binnen deze samenwerkingen veel nieuwe rassen in Ecuador. Dit laatste is één van de belangrijkste punten om in de toekomst een vooraanstaande onderneming te blijven.